Den nordiska handelns viktigaste mötesplats
Årets Butiksleverantör och e-commerce på Kistamässan samlas allt inom handeln på en och samma plats. Ny innovativ teknik, utrustning och inredning för hela handeln.
– Här lyssnar du på framgångarna, förebilderna och forskningen. Här får du de djupa insikterna och de breda perspektiven som gör att du tänker om och ser din verksamhet i nytt ljus, säger Caroline Svärd, projektledare.

Butiksleverantör och e-commerce går av stapeln den 24-25 mars och är den nordiska handelns viktigaste mötesplats med cirka 200 utställare och 6000 besökare. Fem scener erbjuder ett digert utbud av inspiration, Bland annat kommer Thomas Nordqvist, VD Shoppa.com, att tala om den nya generationens butikskommunikation. Jens Nordfält, doktor i butiksmarknadsföring och expert på shoppingbeteende kommer att tala om kundens beslutsfattande i butik. Ola Sars från Spotify Business/Soundtrack Your Brand, kommer att delge en forskningsöversikt om hur musiken påverkar konsumentbeteendet. Och Fredrik Malmström från IKEA talar om hur man säkrar företagets flöden.

Möjlighet finns att delta i flera halvdagskonferenser, bland annat en halvdag inriktad speciellt på dagligvaruhandeln samt en halvdags e-handelsskola med e-handelsgurun Arne Andersson från postNord. VIP mingel med Christer Olsson samt Branschfest för både besökare och utställare är fler exempel på det stora utbudet av kostnadsfria aktiviteter.
Redan i entréhallen möts besökarna av SENAB Consepts tolkning av framtidens butik tillsammans med Kollo retail.
e-commerce som är en del av Butiksleverantörsmässan tar ett tydligt fokus på bland annat ny teknik och hur den kan bli en del av företagens e-handel och digitala marknadsföring.
– Missa inte e-commerce Resumébar den 24 mars när du kan mingla och höra Bonniers VD Tomas Franzén berätta om Bonniers digitala framtid, säger Caroline Svärd.
En halvdagskonferens om framtidens digitala trender finns också möjlighet att delta i. Medverkar gör Vincent Boon, ledande expert inom community management; Jonas Colliander, Sveriges enda professor inom sociala medier samt Mike Berry, expert inom digital marknadsföring.
Parallellt med Butiksleverantör och e-commerce pågår också Visual Communication 2015 på Kistamässan.
/Gabriella Mellergårdh, Butiksinredning.se
Här kan du registrera dig för fri entré till Butiksleverantör och e-commerce:
https://registration.n200.com/survey/32g1qnmugq7ys