Ny utsikt i butiken – med Dummy Window
Många butiksmiljöer saknar riktiga fönster med dagsljus. Nu finns alternativet i form av en högkvalitativ LED-panel med spröjs där det lysande skenet ger känslan av ett riktigt fönster. Lägg till detta bonusen att helt själv kunna välja utsikt!
Dummy Window har blivit en säljsuccé och återfinns bland annat på möbelvaruhus runt om i världen.
Finns i flera olika storlekar
Dummy Window (http://www.ljprodukter.se/media/2027/produktblad-22907.pdf) kommer i flera olika storlekar och har en ljusstyrka på 4000 K. Produkten är en nyhet från familjeföretaget LJ Produkter (http://www.ljprodukter.se/sv/) i Gnosjö och återfinns bland annat större möbelvaruhus över hela världen.
– Dummy Window har blivit en riktig säljsuccé eftersom den ger varuhusen möjlighet att både simulera ett fönster men också chans att exponera sina produkter, säger Madelene Johansson, delägare LJ Produkter.
Belysningens roll i butiksmiljö
LJ Produkter har mångårig erfarenhet av belysningens viktiga roll i butiksmiljöer, inte minst vad gäller produktexponering. Utifrån huvudkontoret i Gnosjö utvecklar och säljer man funktions- och dekorationsbelysning till butiksinredare både lokalt och globalt. LED-paneler och LED-belysning för inbyggnad och produktexponering ingår i sortimentet liksom T5-konceptet, speciellt utvecklat för att passa standardinredning för 600 mm och 900 mm.
Gabriella Mellergårdh, Butiksinredning.se